Måndagen den sjätte februari tvåtusentolv

längtar efter vår, sommar, värme. den där första vårdagen då snön smälter, fåglarna kvittrar och det luktar vår. den är så mysig. trots längtan efter andra årstider älskar jag kvällar som den här. då milspåret på lugnet är näst intill nypreppat, det är några få minusgrader och det går att åka skidor utan lampa då himlen på något konstigt sätt reflekterar staden ljus även fast solen gick ned för några timmar sedan. perfektion. förutom att åka skidor på lugnet när vintern är som finast lyssnar jag på first aid kid, jobabr lite på maxi, och som vikarie på en skola. pratar lite engelska, löser mattekluringar med eleverna, pluggar ellära för att kunna genomföra genomgångar med nior. känner mig ganska vuxen nu när jag är tjugo. om tio år är jag trettio. undrar så hur mitt liv kommer se ut då. det hinner hända ganska mycket på tio år...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0